< ožujak, 2008  
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Ožujak 2008 (1)
Siječanj 2008 (1)
Prosinac 2007 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv






design by: oovisnaa


Opis bloga

Ovdje u objaviti svee svoje lektiri ta ko da slobodno ako mozete uzmite i zaradite peticu

Linkovi

Osobni blog

www.lektire.org

Nesto s lektirama....

OPOMENA!

Ljudovi vi slobodno uzimajta lektiri ali pazite ako ste iz O.S DRAGUTINA DOMJANICA iz Zagreba i akoste uzeli ostavite komentar
ili mi se javite na moj blog cija vam je adresa u linkovima.







© LEKTIREEEEEEEEE!!!!





Pajo Kanižaj: 3čave pjesme

Bilješke o piscu

Pajo Kanižaj rođen je 22. srpnja 1939. godine u selu pokraj Koprivnice.Dobitnik je puno nagrada za knjizevnost i dramsku umjetnost. Najčešće piše knjige za odrasle i knjige za djecu i omladnu.
Neke od tih knjiga su:Na golom otoku,Jedi bližnjega svoga, Kralju Tomislovu, Naprjed u rikverc, Jedna stvar na P, Bila jednom jedna plava, Prsluk pucam, Šarababa, Zeleni brkovi, Zdrpmapan, Zapisi odraslog Limača, Kad sam bio odrastao, Ta divna čudovišta i mnoge druge priče.

Dojmovi o djelu

Knjiga ''3čave pjesme'' mi se sviđa jer su pjesme u njok kratke i duhovite. Ponekad sam nasla neku nepoznatu rijec ili pojam al sam sve brzo shvatila jer je knjiga preilagođena djeci mom uzrastu.Sviđaju mi se jer pisac ne obraća pažnju na rečenične znakove ili na točnost riječi.



















ZDRPRMAPAN

idem nikud idem zagreb
nigdje svatko traži cmrok
pekemez ljuto kud got krenem
papar slatko cmrok jok

more penjem sve što radim
na vrh plivam sve to fula
sve što nemam ide sisak
to uživam stigne pula

sunčam ledac molim isprik
vatra grijem sve to šala
kad ti plačem ne se ljutiš
ja pa smijem moja mala

zdrman sav sam ja sam malo
glava peta japa sapam mapalopo
molim svi u zdrprmapan
na kraj svijeta zdrman zdrman

Tema ove pjesme je ludost u ljubavi. Motivi su piscu bili:ljubav,decko,cura,isprika što se zeza.Pjesma vrlo slikovito opisuje ponasanje vecine deckiju kada su zaljubljeni.

Pjesma ima osam kitica.Kitice se sastoje od četiri stiha, tj. četvorostih.
Stih je četverac. Rima je isprekidana, ukrštena (svatko – slatko, plivam - uživam). Pjesma nema metafora,epiteta, usporedbi te pjesničkih slika jer pjesma ima izbrkane riječi.

Vrsta pjesme je lirska,šaljiva.


SAMOUKA Kako zna drveće
PRIRODA kad da propupa?
U koritu dugom
potok vodu kupa.

Tko nauči granu
da tako prolista?
Priroda je slikar
čarobnoga kista!

Otkud svakom cvijetu
ona prava boja?
U prirodi čuda,
pitanja bez broja!


Tema pjesme je ljepota prirode i njezina tajnovitost. Motivi pjesme su:
drveće,korito,potok,grana,slikar,kist,cvijet i priroda.

Pjesma nema epiteta ni metafora no ima pjesničkih slika:
U koritu dugom
potok vodu kupa

Otkud svakom cvijetu
ona prava boja?

i usporedba:

Priroda je slikar
čarobnoga kista!

Pjesme ima tri kitice. Kitica ima četiri stiha, tj. četvorostih. Stih je
šesterac,vezani. Rima je isprekidana,učestala (propupa – kupa, prolista - kista).

Pjesma je lirska,šaljiva.


KAJ

Kaj mi je vse kaj?
Soze i smeh i soze...
Početak i kraj!



Tema pjesme je ta da nikada neće biti kraja, svaki kraj če biti novi početak. Motivi pjesme su:kaj,suze,smjeh,početak te kraj.

Pjesma isto nema ni epiteta ni metafora, a od pjesničkih slika mogu samo vidjeti: soze i smeh i soze.

Kitica je jedna. Stihova ima tri, tj. trostih. Stihovi su šecterac,sedmerac,šesterac. Rima je ukrštena (kaj - kraj).

Pjesma je lirska, šaljiva.


10.03.2008. u 08:39

|rEcI kOjU AmEtNu(31) | | PrInTaJ jU| <# |






<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.